Hartelijk welkom op de website van de Filmgerelateerde collecties van EYE het nieuwe filmmuseum

27 feb 2013

Ongeidentificeerde foto 83

U kunt ons helpen onze kennis van de fotocollectie te verrijken door een reactie te plaatsen. In eerste instantie zijn we op zoek naar de filmtitel, maar soms weten we ook niet wie de personen zijn die op de foto staan. Iedere suggestie is welkom! Mail naar Janheinbal@eyefilm.nl of laat een reactie achter bij opmerkingen onderaan dit bericht.





Wij herkennen Pierre Blanchar (of Blanchard) (1892-1963) en tegenspeelster Madeleine Ozeray (1908-1989). Zij speelden samen in slechts drie films, één uit 1935 en twee uit 1937. Uit welke film zijn deze drie stills? Wie herkent de man links op de onderste foto?

Ivo Blom suggereert de film Le coupable uit 1937 met Pierre Blanchard in de hoofdrol, echter zonder Madeleine Ozeray. Er is nog geen visueel bewijs gevonden voor deze suggestie, dus we zoeken nog door.

Aart van Manen schreef ons het volgende:
Hierbij mijn reactie op ongeidentificeerde foto 83 van 27 feb. 2013. 

Ik heb het idee dat de 3 foto’s uit 3 verschillende films zijn.
De onderste 2 foto’s heb ik helaas ondanks uitgebreid zoeken niet kunnen oplossen. 

Wel opgelost heb ik de bovenste foto: Ik ben het eens met de suggestie van Ivo Blom.
Filmtitel: Le Coupable (Frankrijk, uit 1937, regie: Raymond Bernard).
Ik kwam er op door op afbeeldingen op internet te zoeken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten